søndag, november 08, 2009

Eske med Vindu Til Bokmerker

Eske med Vindu og Bokmerker

God morgen alle sammen!
Skal prøve å lage en best mulig forståelig tut på esken jeg brukte i min første utfordring. Bokmerkene måler: 5x15 cm

Når du tegner opp denne malen (håper du forstår tegningen) passer den akkurat på et A-4ark liggende
Eskens ferdige mål er L17 x B6 x H3 cm. Ser jeg har glemt å skrive på lokkets og bunnens bredde den er 6 cm

Vinduet er laget 3 cm fra hver ende på lengden og 1cm fra bredden.

  • til selve lokket trenger du gjennomsiktig ark, som headoverark/coverark. som måler 12x5 cm (lokkets vindu er 11x4 cm


  • Og ark av eget ønske som måler 17x6 cm og har samme hull som selve lokket.


  • Lim først fast vinduet deretter arket du har valgt, husk på å lime dette arket slik at mønsteret synes når du åpner arket.


Slik ser esken ut når du har klipt den ut.

BRETTING:

Bett opp lengdene og brett vingene inn som på vindu, ha på lim på endevingene og brett opp, inn og over sidevingene. Gjør det samme på den andre siden

Slik ser den ut, som dere ser har ikke jeg vindu i min mal, og det er et bevist valg fra meg. Når jeg nå tegner denne over på papiret jeg skal bruke kan jeg lage vinduet så stort/så lite som jeg vil

Nå er det bare å starte pyntingen :o)
LYKKE TIL

Gjerne kom med spørsmål ang. tut'en, om det er noe du lurer på ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar