lørdag, juni 19, 2010

Konfirmasjonkort

Var i konfirmasjon 15 mai til min nevø's yngste datter Silje Marita, som er Metalica fan. Jeg bestemte meg for at jeg ville lage kortet som en bok, og binde den inn med bind-it all maskinen som jeg ikke har, :o).... men har fått låne av Jorun, på Joruns Hobbyhjørne 
Teksten i front er skrevet med Metalica-fonten og printet ut på aquarelle-papir, som siden er malt med distress re-inker. Har forklart årsaken til hvorfor teksten er slik den er til alle som har sett det, ( enten er vi i feil musikkgruppe eller alder.... hehehehe). Det første Silje Marita sier når hun får dette er: oi.. Metallica.. :o).
Har brukt en del nagler og kjeder i ymse slag og størrelser. Pynten med strassperler er egentlig et pyntebånd  som er klippet opp. Rosene er fra Storryteller hvor jeg har tatt bort både stilk og blader. Papiret er jeg ikke sikker på hvor kommer fra, det er i fløyel. Tallene på hver flik er stanset ut i tykk papp og malt med sølvfarve.
Teksten på 1 og 3 tredje side er printet og skrevet på kalkerpapir. De to stripene på lommen er brodert med attersting og tynn sølvtråd. Ellers litt blonder og annen pynt.

Front

Delvis åpen:

Detalj:

Side 1:


Side 2:

Side 3:


Ønsker alle en fortsatt riktig god helg.
Nå må jeg løpe, det tordner og braker rundt oss :o)







1 kommentar:

  1. Elsket dette kortet/boka, som jeg fikk til konfirmasjonen min! den ligger stadig på hylla over senga mi som jeg tar frem og ser i støtt og stadig :)) Silje M

    SvarSlett